Tuesday, July 1, 2008

Untuk Awe's dan Aliff's

Salam.

(Saya memang suka menipu pemandu teksi)

Encik: Adik dah kahwin?

Saya: Dah. (Heh heh)

Encik: Owh. (Sambil melihat saya melalui cermin) Dah ada anak?

Saya: Belum ada rezeki.

Encik: Dah berapa tahun kahwin?

Saya: Dah setahun.

Encik: Owh. Baru setahun. Kenapa tak nak anak? Nak kumpul duit dahulu?

Saya: Erm.... (Idea, idea cepat datang..)

Encik: Kita ni kalau Tuhan nak kasi tak boleh tolak. Bila ditolak, nanti bila nak tak dapat. Ada sorang kawan saya baru kahwin, kata tunggu 2 tahun untuk anak, sekali tu bila dah habis 2 tahun, nak anak tak dapat. Dua tahun lagi baru dapat. Kan dah rugi 4 tahun.

Saya: (No komen)

Encik: Umur berapa?

Saya: Encik teka saya umur berapa?

Encik: 22?

Saya: (Wah pandai encik) Taklah, mudanya saya.Saya 24 (Muahahaha)

Encik: Owhh.(Tengok lagi cermin) Patut dah dapat anak dah. Tengok cincin kahwin adik.

Saya: (Erk.Kantoilahh) Saya tak bawak tinggal dekat rumah.Takut cicir.Longgar sikit cincin tu.

Encik: Cincin kahwin mana boleh bukak-bukak.Berdosa la.

Saya: Hisy. Takkanlah dosa.

Encik: Kalau orang India yang pakai thali, tak boleh bukak dah.Dosa.

Saya: Itu orang india...

Encik: Entah-entah adik ni saja tak nak pakai cincin. Jadi ngaku belum kahwin. Cari lelaki lain. Orang perempuan sekarang pandai. Cari yang kaya-kaya.

Saya: Eh, takkanlah. Memang tinggal cincin tapi tak cari lain. ( Kepada yang sudah berkahwin jangan jadi perempuan begini ok? )

Sampai ke destinasi.

Encik: Lain kali pakai cincin, dik.

Saya: Baik.Terima kasih.

Nampaknya, perlu membeli cincin lain kali.Haha.

p/s: Encik Hadoken, Kuala Lumpur ada sale 3-6 July ni untuk Isetan, sekarang semua pun sale.Murah2..haha. ini je update baru.Lain macam sama je ;p.

15 comments:

.layla tumaisuri. said...

Tipu = dosa.
nanti Tuhan marah.
mak ayah tak ajar menipu.
tak baik tau.
hahaha...

nih mesti mase nk pi cucms kan? :P

rien said...

amie...boleh tahan ek ko...
aku dh kama x buat keje2 nih...
ko tlah mengembalikan nostalia silamku...hehe

yosh..kat mesia ek...jeles jeles...huhu

warx.hensem said...

aku simpati dgn nasib pemandu teksi yang baik hati itu..huahuauahua

afiqawe said...

salam..

huhuhu, boleh tahan...

thanks.
Insya Allah,
ada rezeki korang jadi auntie or uncle la nanti... hehehe...


driver tu hint2 gak tu suruh ami bercincin cepat2... ;p

hadoken said...

salam...

wehey! aku rasa, ko bley wat siri "Aku Dan Pemandu Teksi KL" cuti ni....

p/s: moscow pun tgh sale gak...

AmiE said...

layla- ni masa balik dr sn.m gi dpt pak cik teksi yg sangaaat baik.huhu,jgn risau.ngan layla iALLAH tak tipu.huhu

warx- lama x dgr brite en shafiq?..huhu.mungkin dlu die prnh tipu org jd aku tipu die la.hukum karma.huahua

rien- ngehehe.kamu ble grad?

awe- kalo ade yg nak kasi cincin free, bole la nk bercincin.kalo kena beli, tak mahulah.huhu

hadoken - adeyh.best lagi sale moscow...

warx.hensem said...

byk la ko nye hukum karma..karma ape? karma wijaya?

AmiE said...

warx- betulla.mak aku kate camtu.kalo kte wat org, org wat kte balik.sbb tu jgn buat org..(err..entah2 ble2 aku yg kena tipu balik.hauhau)

fanramli said...

wahh. kak amie kat malaysia aaahhh.

hidung kembang-kuncup tanda jeles.
(oh tolong jangan bayangkan. huduh itu.)

Anonymous said...

lawak la entry ni. best. kisah benar yg melucukan. hikhik~

Ibnsyariff....Mencari di manakah Al Ghazali said...

ble maasuk rancangan teksi tunai..n ble turun paling awak sbb mnipu.entry ulangan tapi best.ulang 10 kali pun tak per .

umaralfateh said...

seronok la dia...kak amie, maaf ye...entry yang saya janji dulu, tak dan2 nak buat...minta maaf banyak2...maybe akak boleh tanya awe n alep kenapa kawen awal?...huhuhu..diorang boleh beri sebab paling jelas sebab diorang akan kawen..hihihi...saya nak bagitau tu, macam tak kena tempat je, diri pun tak kemana lagi..huhuhu...

13may said...

hehhe hehhe...kamu ni peramah :)

oh ya!
Salam..just ronda ronda.

Have a nice day!
:)

JHaZKiTaRo said...

salam ziarah from dublin.. :)

krel_themagnificent said...

weh.. ko balik ke mi??? x sound aku pon... agak2 le la jmpe kt ampang point.. minum teh ais.. hahahaha... lagu best la mi.. lgu pe nih???